« Home | 1.000 !! Wuyyoo! » | Kejerebuan » | Hari ini jerebu sudah kurang. Alhamdulillah. » | Bukan rumah siap pahat berbunyi, tetapi ....Fantas... » | Muslims Mourn Late Sheikh Deedatinnalillah wa inna... » | Sajak Untuk Anwar Ibrahim Sajak bertajuk "Musim P... » | The latest news from Harakahdaily: " Breaking ... » | PAS: Islamic movement or political party? - Malays... » | IslamOnline - Art & Entertainment Section: "I real... » | Lagu hit terkini dari TranungkiteBERHENTI BERHARAP... » 

Friday 

Saya semalam menerima sepucuk email meminta saya membantu promosikan laman ini. Sebenarnya saya pun tidak pasti sama ada penghantar email tersebut telah melawat laman ini ataupun beproud memandangkan ia dihantar kepada alamat email ilbloop, yang boleh didapati di kedua-dua buah laman tersebut. Walaubagaimanapun, saya pergilah melihat laman itu. Secara mudahnya, ia merupakan sebuah laman dakwah di mana tujuannya ialah untuk berdakwah semula kepada golongan yang telah tersasar dari jalan yang lurus (na'uzubillah) dan masyarakat manusia secara umumnya. Kalaulah saya pun mampu berbuat sedemikian. Tetapi di sini saya ingin memberi sedikit cadangan kepada yang empunya laman ini (kalau hang boleh baca Melayulah): Saya rasa ada baiknya juga sekiranya persoalan-persoalan yang lazim ditimbulkan oleh orang Islam yang tidak menerima didikan agama secukupnya turut dijawab. Pada pendapat saya, kekeliruan dan ketidakfahaman inilah antara faktor yang mendorong mereka untuk murtad kelak. Bersama post ini saya lampirkan link dan potongan artikel yang saya rasakan menarik :

BACK to ISLAM:
"Circumcision
This is something which people shouldn’t worry or get scared about. This is only an optional choice which you can decide later on. Circumcision does not make somebody a muslim, neither does it make somebody a non muslim. It is only a procedure of cleanliness which you right want to do to keep yourself clean.

It is stated in the hadith, sahih Muslim, it is a fitrah, meaning practice of the prophet. There is no compulsion to circumcision. Majority of the muslims are circumcised. However, I noticed that there are some muslims who are not circumcised too."

0 Comments:

Post a Comment

>

About me

  • I'm ltf ha
  • From sg. buloh, selangor, Malaysia
My profile
www.flickr.com
sdr. mohamad lutfi hakim ariff's photos More of sdr. mohamad lutfi hakim ariff's photos
Blogroll [−]
Powered by Blogger
and Blogger Templates Listed on BlogShares Ukhwah.com :: Top Blog